Karta paliwowa dla małej firmy to świetny sposób na zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności. Dzięki niej można zyskać atrakcyjne rabaty na paliwo a także inne produkty sprzedawane na stacjach benzynowych. Jaka powinna być karta paliwowa dla małej firmy? Na co zwrócić uwagę porównując oferty wystawców?

Czym jest karta paliwowa?

Zanim podpowiemy jaka karta paliwowa sprawdzi się dla małej firmy, warto wytłumaczyć dokładniej czym jest i jak działa. Tłumacząc najprościej, to instrumenty za pomocą których przedsiębiorcy mogą rozliczać się na stacjach benzynowych. Dotyczy to zakupu paliwa, ale nie tylko. Dzięki karcie paliwowej przedsiębiorca może ograniczyć ilość dokonywanych transakcji gotówkowych i otrzymywanych faktur. To znacznie ułatwia późniejsze ewidencjonowanie kosztów.

Jak działa karta paliwowa?

Karty paliwowe, inaczej nazywane flotowymi, działają podobnie jak tradycyjne karty kredytowe i debetowe. Przedsiębiorca może wybrać opcję z przedpłatą lub kredytem kupieckim. W drugim przypadku płatności za paliwo dokonuje dopiero po wystawieniu faktury zbiorczej, co ma zazwyczaj miejsce na koniec miesiąca. Ważną informacją jest to, że kartą paliwową nie można płacić wszystkich stacjach benzynowych, a jednie na takich, które należą do tak zwanej sieci akceptacji.

Jaka powinna być karta paliwowa dla małej firmy?

W ofercie koncernów paliwowych coraz częściej spotykane są karty paliwowe dla małych firm. Tym samym popularność instrumentu wśród mikroprzedsiębiorców zaczyna rosnąć. Karta paliwowa daje wiele korzyści. Mowa tutaj nie tylko o atrakcyjnych zniżkach, ale także mniejszej ilości faktur i łatwym rozliczaniu się z pracownikami. Na co warto zwrócić uwagę podczas poszukiwania karty paliwowej dla mikroprzedsiębiorstwa?

Przeznaczenie

Karty paliwowe dla małych firm ma w swojej ofercie wiele koncernów paliwowych, ale wciąż nie wszystkie. Tym samym koniecznie trzeba zwrócić na to uwagę. Większość koncernów wprost określa przeznaczenie kart a informacje jak wygląda to u danego wystawcy można znaleźć na jego stronie internetowej.

Część firm kieruje swoją ofertę tylko i wyłącznie do dużych przedsiębiorstw transportowych lub firm spedycyjnych, które korzystają ze stałych przewoźników. Całe szczęście coraz więcej wystawców posiada też karty paliwowe dla małych firm a nawet dla klientów indywidualnych.

Niska wymagana ilość tankowanego paliwa

Oczywiste jest to, że firmy, które posiadają kilka pojazdów kupują mniej paliwa niż transportowe giganty. Tym samym, ważną kwestią przy wyborze karty paliwowej dla mikroprzedsiębiorstwa są wymagania dotyczące minimalnej ilości tankowanego paliwa.

Najlepsza karta paliwowa dla małej firmy to taka, przy której nie trzeba tankować więcej niż 400 litrów miesięcznie. Jeżeli koncern paliwowy wymaga tankowania 1 000 litrów na miesiąc, warto poszukać innej oferty. W przypadku niewielkiej firmy trudno o zakup tak dużej ilości paliwa.

Atrakcyjne zniżki

W mikroprzedsiębiorstwie nawet niewielkie koszty mają ogromne znaczenie. W związku z tym tak ważne jest, aby je ograniczać. Karta paliwowa dla małej firmy powinna zapewniać atrakcyjne zniżki. Już kilka groszy rabatu na litrze paliwa pozwala odczuć różnicę. Co istotne, można znaleźć takie oferty, gdzie zniżki sięgają nawet kilkunastu groszy.

To na co warto zwrócić uwagę to rabaty na inne usługi. Najlepsze koncerny paliwowe oferują małym firmom kilkuprocentowe zniżki na myjnię, a także zakup produktów takich jak olej silnikowy czy płyn do spryskiwaczy.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Jeśli chodzi o wybór karty paliwowej jest kilka kwestii na które trzeba zwracać uwagę bez względu na to, czy ma być ona wykorzystywana w małej czy dużej firmie. Najważniejsze z nich to szerokość sieci akceptacji, występowanie kosztów dodatkowych i wysokość limitu kredytowego.

Sieć akceptacji

Wspomnieliśmy już, że kartą paliwową można płacić tylko i wyłącznie na stacjach benzynowych należących do sieci akceptacji. Tym samym szukając oferty odpowiedniej dla swojej firmy przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę na to, jak ta jest szeroka.

Najlepiej, wybrać taką kartę, którą można płacić na stacjach należących do kilku koncernów. To zapewni użytkownikowi wygodę i zagwarantuje też pewną swobodę. Jeżeli firma działa na arenie międzynarodowej, warto upewnić się, czy wybraną kartą można płacić również za granicą.

Koszty dodatkowe

Szukając karty paliwowej warto zorientować się czy jej posiadacz w zamian za zniżki nie ponosi kosztów dodatkowych. Dla firmy, która jest mała ma to szczególne znaczenie, bowiem każda opłata stanowi dla niej spore obciążenie finansowe. Najczęściej spotykane opłaty to te za szczegółowe miesięczne zestawienie transakcji na zlecenie klienta, wydanie duplikatu karty lub wydanie duplikatu faktury.

Limit kredytowy

Wspomnieliśmy już, że karty paliwowe dla małych firm są dostępne w opcji przedpłatowej lub z kredytem kupieckim. Przedsiębiorca, który decyduje się na drugą z nich powinien sprawdzić ile wynosi limit kredytowy. Najlepiej, aby odpowiadał on kwocie, jaką do tej pory firma przeznaczała na wydatki związane z zakupem paliwa. Ważną rzeczą jest też termin odroczenia płatności. Dobrze, aby wynosił przynajmniej 30 dni, co zapewni firmie płynność finansową.

Czy karta paliwowa dla małej firmy to dobre rozwiązanie?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto zakładać kartę paliwową. Wiąże się to bowiem z formalnościami, na które przedsiębiorca musi poświęcić nieco czasu. Karta paliwowa to dobre rozwiązanie dla każdej firmy, która jest w stanie spełnić miesięczny wymóg minimalnej ilości zakupionego paliwa. Dzięki niej przedsiębiorstwo może tankować za niższą cenę a do tego nie martwić się o przechowywanie dużej ilości dokumentów.

Dla firm z różnych branż

Karta paliwowa to dobry wybór dla przedsiębiorstw transportowych, przewoźników i przedstawicieli handlowych. Rozwiązanie cieszy się dużą popularnością właściwie w każdej branży, gdzie firma posiada flotę samochodową i pokonuje tysiące kilometrów.

[Głosów: 0   Average: 0/5]
Jaka karta paliwowa dla małej firmy?